YENİ BİR TARAFTAR DOĞUYOR, SAYIN SEYİRCİLER!

YENİ BİR TARAFTAR DOĞUYOR, SAYIN SEYİRCİLER!

NIKE

2000'lerde doğan, dünyaya gözünü Facebook'la açmış, takımdaşlığı tribünde değil sosyal medyada öğrenmiş, ekranlarda ve ekranlarla yaşayan yeni bir futbol taraftarı var artık. Nike için bu yeni taraftarın peşine düştük.

"Güzel oyun" son yıllarda devasa bir dönüşümden geçti. Oyunun kuralları güncellendi, takımlar hiç alışılmadık renklerde formalar giymeye başladılar. Futbol topu bile aynı değil. Belki şekli (henüz) değişmedi ama tasarımı, hızı, tipi  her yıl yenilendi. Bu dönüşüm yepyeni bir taraftar tipinin doğuşuyla kol kola gidiyor.

Yeni futbol taraftarı eskisi gibi sokakta top peşinde koşmuyor, onun yerine becerilerini PlayStation'da sergiliyor. Tezahüratı tribünden çok Twitter'da yapıyor. Buz dağının görünen kısmında Twitter var ama altından Twitch, Reddit ve Tumblr çıkıyor.

Yeni taraftar, şifresiz maç yayını görmedi, maçları cep telefonundan izlemeyi öğrendi ve aynı anda yorumlarını paylaşmayı! Futbol yorumcularını futbol oyuncuları kadar ciddiye aldı. Kadrolara şekil verdi, teknik direktörleri yolladı, yönetimleri değiştirdi. Medyayla mesafeyi kaldırdı, kendisini gündemin sahibi yaptı. Endüstriyel futbolun içine doğan bu taraftar, bahisi futbolun ayrılmaz bir parçası olarak algıladı.

Yeni taraftar için takım meselesi eskiden olduğu gibi, bir onur meselesi. Ama onlar taraftarlığı her şeyden çok, bir karakter işareti olarak algılıyor, farklılıklarının ifadesi olarak görüyorlar.

Kısacası, artık karşımızda bambaşka bir futbol taraftarı var.

İşte biz de bu yeni taraftarı tanımak ve onlara ulaşmak üzere Nike için bir strateji çalışması gerçekleştirdik. Seçilmiş yüzlerle, yüz yüze görüşmelerle özgün insight'lar topladık. Ön çalışmalar gözlemlerimizi ve sezgilerimizi doğruladı. Gerçekten de yeni taraftarın markalardan farklı bir iletişim beklediğini ve olağanüstü fırsatlar taşıdığını gördük. Bütün bu bilgileri içeren stratejimizi gelecekteki iletişim çalışmalarına baz olmak üzere Nike'a sunduk.

Yeni taraftarı ilk keşfeden marka gelecekte futbol iletişimine yön veren marka olacak. Peki siz, futbolun nabzını Nike kadar iyi tutan başka marka gördünüz mü?

OCAK 2019

BUNLAR DA VAR
"