Değişime, hayal gücüne, hikâyelerin büyüsüne inanan fikir insanlarıyız. Ayakkabısız koşmaya, paraşütsüz atlamaya, tek kurşunla düelloya alışığız. Her gün yeniden “imkansız”ın karşısına çıkar, saklanmadan, kolaya kaçmadan, yarışarak, çarpışarak ve yaratarak günü tamamlarız.
Reklam ajansı değiliz. Yaptığımız işe “Kültür Tasarımı” diyoruz. Kısacası… İşe bakışımız farklı. Fikirlerimiz farklı. Ekibimiz farklı.
En baştan beri birlikteyiz. Birlikte onlarca film projesine, kitaplara, içerik çalışmalarına, etkinliğe ve şu anda aklımıza gelmeyen pek çok projeye imza attık. Evet, bize Antrikoç da diyebilirsiniz.
Bir zamanlar herkesin korkulu rüyası olan ve dünyada çok az örneği bulunan Yazar Testlerine br tane de biz ekledik. Reklam yazarlığı artık eskisi gibi bir meslek olmasa da bizim anılarımızda önemli bir yer tutuyor. Dilerseniz siz de bu sınava girip yazarlık yeteneğinizi test edebilirsiniz. https://www.antrikot.com.tr/yazartesti/
Bir reklam filmiyle başlayan işbirliğimiz gün geldi stratejik ortaklığa dönüştü. Hayata geçen ya da kağıt üstünde kalan onlarca projeden sonra bu işbirliği Highlights içerik platformuyla belk de en güzel meyvasını verdi.
Her şeyin merkezine kültür kavramını koyuyoruz. Bu kavramdan hareketle geliştirdiğimiz, kendimize özgü bir metodumuz var. Bu metodla her türlü iletişim problemini çözebiliyoruz. Kültürü oluşturan unsurları kullanarak marka kültürünüze katkı yapıyoruz. Böylece ürün ve hizmetlerinize değer katıyoruz.
En iyi içeriği en güzel şekilde tasarlar, en doğru kitleye en doğru kanaldan ulaştırırız.
Kamyon deyince akla gelen ilk marka olan Mercedes-Benz’in ülkemizin yollarında bıraktığı izi yönetmen Çağan Irmak ile birlikte bir dizi kısa filmle ekranlara taşıdık.
Markanın çeyrek asırlık tarihinin dönüm noktasında biz de vardır. 25. yılı kutlayan kitap ve film projesiyle mükemmel bir işbirliğine imza attık.
Öncelikle film, her çeşit film. Ayrıca her çeşit içerik. Mesela, kitaplar, hikâyeler, dijital içerikler. Bir de yaratıcı konseptler. Belki de hepsinden önemlisi, yaratıcı stratejiler. Ve itibar yönetimi. Bu işlerde gerçekten iyiyiz.
Birkaç dakikanızı ayırın, size sosyal medyanın püf noktalarını, sosyal medyada pazarlamanın inceliklerini anlatalım.
İlk Avrupa Topluluğu destekli projemiz. “Maker” topluluğu için kurulan dijital platformun iletişim stratejisini yazdık, platformun UX ve UI tasarımını üstlendik.
Etkinlik tasarımından marka kimliğine her parçasında emeğimiz olan Mustafa V. Koç Spor ödülünü kazanan sporcuların hikâyelerini anlatan pek çok kısa belgesel filme imza attık.
Pek çok müşterimiz bizden “off the record” destek alır. Yani danışmanlık bizim gizli görevimiz. Danışmanların danışmanıyız, diyebiliriz. Şirket içi iletişim çalışmaları, üst düzey yöneticiler için hazırladığımız sunumlar, konuşma metinleri ve markalara sunduğumuz itibar yönetim hizmetleri doğası gereği onlarla bizim aramızda kalmak zorunda.
Can Feda filmi için, sinema sektörünün gördüğü en kapsamlı ve en özgün iletişim kampanyasını hayata geçirdik.
1907 Fenerbahçe Derneği 25. Yıl Sahne Eseri'nin Antrikot'un yapımcılığında Özcan Yılmaz ve Okan Barut tarafından hazırlanan özgün müzikleri, Apple Music'te, Spotify'da, Amazon'da ve diğer tüm dijital müzik platformlarında yayında.
Ratingleri alt üst eden Söz dizisinde buluştuk, dizi için sıra dışı sosyal medya içeriklerine ve kampanyalara imza attık.
Bir ilke soyunduk, “Tablet Film” projesini hayata geçirdik. Doktorlar, Feyyaz Yiğit’in başrolünde olduğu “Hasta Adam” dizisinin yeni bölümlerini tabletten izlemek için satış temsilcilerinin yolunu gözlediler.
Formüllere inanmayız. Her seferinde yeni bir şey ararız. Bugüne dek hep bulduk. Tıpkı çalıştığımız markalar gibi, yaptığımız işler de tektir, hiç biri diğerine benzemez.
Mükemmel iletişim, kusursuz cinayet gibidir, stratejiyi saklama becerisidir. Yani herkes katilin kim olduğunu bilecek. Ama otopsiden bir şey çıkmayacak, cinayet silahı bulunamayacak ve adam elini kolunu sallayarak mahkemeden çıkıp gidecek.
Markanın 50 yılını anlatan filmi yapmak bize kısmet oldu. Böylece bu göz alıcı hikâyede bizim de bir parça tuzumuz oldu.
Önce kendimizi, sonra ekip arkadaşlarımızı, sonra yöneticilerimizi, sonra müşterimizi, en sonunda tüketiciyi ikna ederiz.
Önce Vehbi Koç Ödülünü’nün filmini ve burs programının sosyal medya kampanyasını üstlendik. İşbirliğimiz aralıksız devam etti. Son olarak İnsanlığa Üstün Hizmet Ödülü’nün lansmanını yaptık.
Bizim işin püf noktası, ihtiyacı doğru tarif etmektir. Bunu yapmak (genellikle) göründüğünden zordur. Çünkü ihtiyacı öyle bir tarif etmelisiniz ki içinde çözümü de barındırsın.
Türkiye’nin toplumsal kalkınmasına katkıda bulunan genç gönüllülerin gözünden Vakfın 10 yıllık hikâyesini anlatan filmleri çektik.
1907’nin 25 yıllık tarihini ve Fenerbahçe kulübüne katkılarını 35 dakika süren bir sahne şovuyla yeniden canlandırdık.
Bizim tek işimiz fikir üretmek değil. Eğer birlikte çalıştığımız insanları heyecanlandıdğımız ölçüde onların hayatını kolaylaştıramıyorsak o zaman işimizi eksik yapıyoruz demektir. O nedenle kendimizi fikirlerimizin kalitesinden değil verdiğimiz hizmetin kalitesinden de sorumluyuz.
Dijital iletişimin temel farkı ölçümlenebilmesidir. Her şey ölçülebilir tabii eğer sizin ölçüleriniz varsa. Yaptığınız işin sonuçlarını göremiyorsanız büyük olasılıkla sonuç iyi değildir.
Teknoloji alanında kendine özgü başarı hikâyesiyle sivrilen Vargonen’in yeniden konumlandırılması için çalıştık. Herhalde başardık ki, kısa süre içinde marka yatırımcılara satıldı.
Bilenlerin kapısında yattığı, ünlülerin gizli gizli sipariş verdiği Foodie’yi sosyal medyaya taşıdık, kalabalıklarla tanıştırdık.
23 Nisan’larda ve 29 Ekim’lerde sadece duygusal olarak değil hazırladığımız filmlerle de Cumhuriyet Halk Partisi’nin yanındaydık.
Yaratmak fikir bulmak değil, neye sahip olduğunun farkına varmaktır. Bu yüzden yaratma sürecinin temeli dinlemektir. O yüzden fikirlerimizi düşünme biçimimize borçluyuz. Zaten düşünmeyi bilen yaratmayı da bilir. Hayatımızı fikirlerimizle kazanıyoruz ama aslında düşünme biçimimizle kazanıyoruz.
Bütün başarılı insanlar zıt özellikleri bir arada barındırır. Mesela dobra insanlar biraz alıngan, yaratıcı insanlar biraz dağınık olur. Bu zıt özellikleri birlikte yaşatabilenler aradan sıyrılır. Bu şirketler için de böyledir. Yaratıcılığı planlama becerisiyle buluşturanlar öne çıkar.
Son yılların en önemli sanayi yatırımı olan Otosan Yeniköy farbikası için basın kampanyası hazırladık. Belki tek bir iş yaptık ama imzamızı bıraktık.
İletişim danışmanlığını strateji aşamasında bırakmadık, yaratıcı işlerimizle etkisini kanıtladık.
Eli Acıman’ın dediği gibi: Tüyler yalan söylemez! Eğer bir fikri duyduğunuzda tüyleriniz diken diken olmuyorsa, o fikir yeterince iyi değildir. Belki de bu yüzden, bir fikrin alabileceği en iyi tepki şudur: “Aaaaa!”
Teknoloji her çağda yaratıcılığın motoru oldu. Bugün daha da öyle. Teknoloji ve yaratıcılık buluşmadan inovasyon olmaz. O zaman dönüşüm de olmaz. O nedenle her zaman yaratıcılığın teknolojiden beslenmesinden yanayız.
60. yılında hazırladığımız filmle markanın hikâyesine hayat verdik.
Biz pahalı değiliz ama iletişim pahalıdır. Bu nedenle bütçelerimizin şeffaf ve anlaşılır olmasına çalışırız. Yani biraz paranızı alırız ama size farkettirmeden değil! Ayrıca paranızı harcarken kendi cebimizden çıkıyormuş gibi davranırız. Yeri geldi mi, “Bu da bizden olsun” demeyi biliriz.
İlk işimiz, ilk müşterimiz. Sebastiyan video platformunu kurmakla kalmadık, Feyyaz Yiğit’le birlikte Türkiye’nin ilk gerçek web dizisine imza attık.
Felsefemiz, küçük ekip kurmak, büyük takım olmaktır. Öyle kolay kolay herkesi aramıza almıyoruz. O nedenle ufak tefeğiz ama kendimizden kat kat büyük markaları kaldırabiliyoruz. Çünkü doğru insana doğru işi yaptırmaya dikkat ediyor, herkesten yapabileceğinin en iyisini alabiliyoruz.
Her problem özünde bir ilişki problemidir. İşimizi ilişki kurmak, ilişkilendirmek. Farklı nesneler ve oldular arasında anlamlı bir ilişki kurduğunuzda yaratıcı bir iş yapmış olursunuz. Farklı insanlar ve ekipler arasında anlamlı bir ilişki kurduğunuzda mükemmel iş birliğine ulaşırsınız. O yüzden ilişkiler her şeyden önemlidir.
Antrikot'un kuruluş dönemine gidiyoruz. Antrikot'u müşterilerinden dinliyoruz.
Bizi tanısaydınız, bizimle çalışmak isterdiniz! Antrikot neden kuruldu, ne iş yapar, işe nasıl bakar... Baş Aşçı Kayhan Yavuz tane tane anlatıyor.
Yaparız diyorsak yaparız. Çünkü hep yaptık!