Bir burs kampanyasının tek görevi vardır: Bursu en fazla ihtiyacı olan öğrencilerden en fazla hak edenlere ulaşmak.
Vehbi Koç Vakfı kurulduğu günden bu yana eğitimde fırsat eşitliğine katkı sunmak için çalışan bir kuruluş. Vakfın burs programı da bu amaçla yıllardır çeşitli üniversitelerden öğrencilere burs imkanı sunuyor.
Bu yıl ilk kez burs tanıtımında bambaşka bir yol izledik. Bir buçuk ay süren bir iletişim kampanyasıyla ilk defa sosyal medya üzerinden detaylı hedefleme yaptık ve burs kapsamındaki 11 üniversitede bulunan adaylara tabiri caizse tek tek ulaştık. Böylece, daha önceki yıllara göre çok daha yüksek oranda başvuru sağladık.
Bazen bir iletişim kampanyası bir mesajı iletmekten fazlasını yapar. Öğrencilerle bire bir iletişim kurarak vakfın burs programına dair düşüncelerini aldık, yoğun şekilde yorum yönetimi yaparak bilinmeyenleri anlattık, algıdaki yanlışları düzeltmeye çalıştık. Böylece programı geliştirecek çok değerli verilere sahip olduk.
Vehbi Koç Vakfı burs kampanyamız çağdaş dijital iletişim tekniklerini kullanarak daha doğru adaylara ulaşmakla kalmadı, hem bursu alan öğrencilerin gelişimine hem de burs programının kendisinin gelişimine katkı sağladı.