Bir burs kampanyasının tek amacı vardır: Bursu en fazla hak eden ve en fazla ihtiyacı olan öğrenciye ulaştırmak. Bunun yolu öncelikle en fazla sayıda öğrenciyi burslardan haberdar etmek. Vehbi Koç Vakfı’nın burs programına katkımızı bu yalın bakış açısına borçluyuz.
Vehbi Koç Vakfı kurulduğu günden bu yana eğitimde fırsat eşitliğine katkı sunmak için çalışıyor. Vakfın burs programı da bu amaçla yıllardır çeşitli üniversitelerden öğrencilere burs imkanı sunuyor.
Bu yıl ilk kez burs tanıtımında yepyeni bir yol izledik. Bir buçuk ay süren bir iletişim kampanyasıyla Facebook üzerinden özel hedef kiteleleri belirledik ve kişiselleştirilmiş reklamlarla 11 üniversitede bulunan adaylara tabiri caizse tek tek ulaştık.
Kampanyamız süresince Vehbi Koç Vakfı’nın köklü ve son derece prestijli bir kurum olmasına rağmen kampüslerde eksik bir algıyla karşılandığını fark ettik. Öğrenciler ya burs kampanyasından haberdar olmuyor ya da vakfın beklentilerinin karşılanamayacak kadar yüksek olacağını düşünüyordu. Bu yaklaşıma karşılık olarak 400’den fazla soruya teker teker cevap verdik. Başvuru prosedürünü yeniledik, tüm cevap maillerini yeni bir anlayışla kaleme aldık. Böylece, daha önceki yıllara göre kat kat fazla trafik sağladık ve başvuru topladık. Bu aynı zamanda programı geliştirecek nitelikte değerli veriler getirdi.
Vehbi Koç Vakfı burs kampanyamız çağdaş dijital iletişim tekniklerini kullanarak daha doğru adaylara ulaşmakla kalmadı, hem bursu alan öğrencilerin gelişimine hem de burs programının kendisinin gelişimine katkı sağladı.





