Koçtaş’ın çeyrek yüzyılını anlatan Köşe Taşları hem markanın “toptan satış şirketi”nden “ev geliştirme markası”na dönüşümünün hikâyesini anlatıyor hem de kurumsal monografi çalışmaları alanında ülkemizdeki boşluğa küçük bir katkı yapmayı amaçlıyor. *
Bugünün nesline, üniversitelisine, bekârına, yeni evlisine, YouTube fenomenine sorarsanız, Koçtaş’ı size turuncu rengiyle, yuvaya benzeyen, üçgen çatılı logosuyla tarif eder. Oysa Koçtaş’ın 20. yüzyılın ortalarına kadar uzanan siyah/ beyaz yılları en az günümüzün Koçtaş markası kadar ilham verici ve heyecan doludur.
9 aylık bir çalışmanın ürünü olan Köşe Taşları bu hikâyeyi en başından alıp günümüze taşıyan bir kurumsal monografi. Başka bir okuyuşla, değişen yaşam tarzlarının ve Türkiye’nin modernleşme serüveninin bir özeti.
Başlangıcı Vehbi Koç’a kadar uzanan, Mustafa V. Koç’un elinin değmesiyle yeniden ayağa kalkan, B&Q ortaklığıyla bir yapı marketi zincirine dönüşen, Koçtaş Fix’lerle mahallelere yayılan Koçtaş, bugün dijital altyapısı, akıllı uygulamaları, 215 mağazası ve binlerce çalışanıyla ev güzelleştirme sektörünün ve çok-kanallı perakendeciliğin Türkiye’deki lideri. Köşe Taşları hem bu başarıda emeği geçen herkese bir teşekkür hem de ülkemizde eksikliği hissedilen kurumsal monografilere bir katkı.
Davut Yücel’in kapak tasarımı, Engin Kuru’nun sayfa düzenlemesiyle basılan Köşe Taşları’nda, Türkiye’nin en sevilen markalarından birinin serüvenine, tanıkların ve renkli anektodların eşliğinde ortak oluyorsunuz.
* Köşe Taşları kitabının satış yoktur. Bize ulaşarak bir kopya isteyebilirsiniz.