Star TV’de yayınlanan Söz dizisi, reyting lideri olarak girdiği ikinci sezonunda yeni iletişim fikirlerine ihtiyaç duyuyordu. Yalnızca önizleme klibi ve yeni bölüm fragmanlarıyla sınırlanan dizi iletişimine yeni bir boyut kazandırmak için bunu bir fırsat olarak gördük ve özel içeriklerimizle Söz evrenine giriş yaptık.
Türkiye dizi sektörü artık dizi ihraç eden, uluslararası arenaya hitap eden bir konuma sahip. Bu birikimin önemli isimlerinden Timur Savcı ve Burak Sağyaşar’ın yapımcıları olduğu Söz, geniş kadrosu ve aksiyon yüklü hikayesiyle kendi hayran kitlesini daha ilk sezondan oluşturmuş bir dizi. Türkiye’de sosyal medyada toplam hayran sayısı olarak da en üst sırada yer alan dizi için bu hayran kitlesini daha fazla mobilize etmenin yollarını aramaya başladık.
Stratejimizi Söz dünyasının ekrana yansımayan detaylarını kullanmak ve senaryonun satır aralarını mercek altına almak üzerine kurduk. Karakterlerin geçmiş hayatlarındaki hikâyelerinden, hayranların tepkilerinden ve tabii ki senaryodan yola çıkarak Söz evrenini genişletecek fikirler ürettik.
Bu genişletilmiş evrende Söz yalnızca haftada bir yayınlanan bir dizi olmaktan çıkıp bölüm aralarında da devam eden bir hikâyeye kavuştu. Bu yaklaşımın ilk örneği, Keşanlı karakterinin babasıyla ilgili trajik anısını ilk defa dile getirmesinden hareketle, dizide daha önce hiç yer almamış bu karakteri iletişime taşımaktı.
İletişime taşınan bir başka başlık da 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ydü. 8 Mart vesilesiyle “Söz Kadınların” diyerek dizinin oyuncularının hayranlarına bizzat konuştukları bir video hazırladık.
Ethem Özışık’ın senaryosunu kaleme aldığı dizide, 2. sezonun en önemli gelişmelerinden biri yeni bir kötü karakterin hikayeye giriş yapacak olmasıydı. Yeni karakter Derman’ı oynayacak aktörü ve onun hikayedeki yerini “Derman kim?” kampanyamızla iletişime taşıdık. Twitter Türkiye TT listesine giren #DermanKim etiketi, aynı zamanda dizi kadrosuna yeni katılan Timur Acar’ı lanse etmenin de bir yoluydu.
Söz’ün önemli karakterlerinden Hafız’ı oynayan Mustafa Yıldıran’ın diziden ayrılacak olması, “Türkiye Hafız’ına veda ediyor” kampanyamızın çıkış noktasını oluşturdu. Stratejik bir hamleyle, karakterin ölümünü erkenden #HafızaVeda etiketiyle duyurduk.
Tolga Sarıtaş ve Aybüke Pusat’ın canlandırdıkları Yavuz ve Bahar çifti YavBah adıyla hayranların gönlüne taht kurmuştu. İkilinin ilişkilerinin senaryo açısından çıkmaza girdiği bir dönemde senaryoda yer almayan mesajlaşmalarını sosyal medya postları olarak paylaştık. Böylece izleyiciye dizi saatinin dışında içerik sunmuş olduk.
Bir yandan bütün bu özel içerikleri üretirken, televizyon dünyasının dinamiklerini analiz edebilmek için dizinin rakipleri olan Çukur ve Survivor programlarını içeren farklı bir reyting okuma sistemi kurduk. Uzun vadeli öngörülerde bulunmamıza imkan sağlayan bu yöntem, aynı zamanda içeriklerin dijitalteki performansını derinlemesine değerlendirmemizi mümkün kıldı.
Haftalık hashtag stratejisini belirlemekten en özel ve yenilikçi içerikleri üretmeye varan çalışmalarımızla bizler Söz projesini her zerresiyle yaşadık, hissettik. Umarız izleyiciye de aynı keyfi ve heyecanı yaşatabilmişizdir.


