BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ

BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ

KOÇ HOLDİNG

Türkiye’de ilk genel bayilik sistemini kuran ve 1951’de ilk bayi toplantısını düzenleyen Koç Holding tüm Türkiye’ye yayılan 10 binden fazla bayisi için dijital dünyada bir buluşma alanı yaratmak istiyordu. Bu amaçla kurulan Koç Bayi web sitesi için, Koç geleneğine yakışacak, bayi teşkilatının renkliliğini yansıtacak bir kurumsal kimlik tasarladık.

Kurulduğu günden beri pek çok alanda, sayısız ilke imza atan Koç Holding’in Türkiye’de öncülüğünü yaptığı konulardan birisi de bayilik ve bayi teşkilatları. Klasik bayi toplantılarından Anadolu Buluşmaları’na, yıllar içinde pek çok farklı formatta bayilerini bir araya getirmeyi başaran Koç Topluluğu son olarak, bütün bayilerinin üyesi olacağı Koç Bayi web sitesini açtı. Bayilerin, haber, bilgi, eğitim ve iletişim için kullanacakları bu yeni platformun elbette bir kurumsal kimlik çalışmasına da ihtiyacı vardı.

Koç Bayi sitesinin, ruhuna ve misyonuna uygun bir kurumsal kimliğe sahip olması için daha önce birlikte Fink uygulamasının kurumsal kimliğini yarattığımız Ela Kutay’la işe soyunduk. Ortaya koyacağımız kurumsal kimlik tasarımının her şeyden önce, Koç Topluluğu ve bayilerinin ayrılmaz bir ikili olduğu gerçeğini yansıtmasını istiyorduk. Koç kurumsal kimliğinden fazla uzaklaşmamalı ancak yenilikçi ve taze bir hava yakalamalıydık. Bizim için bir baçka önemli nokta, Koç Bayi sitesinin çok renkliliğini, paylaşımcılığını ve tüketicisiyle kurduğu güçlü bağı kimliğinin de hissettirmesiydi. Ön çalışmaların sonunda, sistem çağrışımı yapan fakat renkleri kullanma mantığıyla sistem içindeki farklılıkları önce çıkaran ızgara benzeri bir görsel unsurda karar kıldık.

Renk skalasına Koç Holding’in ana rengi olan “kırmızı”nın hakim olmasını istedik. Ancak kırmızının biraz farklı bir tonunu tercih ederek alışkanlığın da biraz dışına çıktık. Kimliğe hakim olan mozaik dokusundaki renkleri rastgele bir seçim yapmak yerine, Koç Topluluğu'nu oluşturan markaların renk paletlerinden yararlanarak belirledik. Bu renklilik hem amblem de hem de logotype da kendini yoğun şekilde ortaya koydu.

Koç Bayi web sitesi bayi bir yandan aile olmanın gücünü ortaya koyarken diğer yandan aile içindeki farklı renklere ve karakterlere kucak açıyor. Tam da Koç Topluluğu’nun yaklaşık 100 yıldır yaptığı gibi!

BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ
Görsel kimliğin renk skalası, Koç Topluluğu'nu oluşturan markaların renk paletlerine dayanıyor.
BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ
BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ
BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ
BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ
BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ
BAYİLERİN BAYİSİ, KOÇ BAYİ SİTESİ

BUNLAR DA VAR
"