81 İLİMİZE “CAN FEDA”

81 İLİMİZE “CAN FEDA”

TAFF PICTURES

TAFF’ın, başrollerinde Burak Özçivit ve Kerem Bürsin’in yer aldığı sinema filmi Can Feda’nın tanıtımını üstlendik. Sosyal medya içeriklerinden dijital projelere, sinema gişelerinin giydirilmesinden gerilla işlere kadar Türkiye’de örneği olmayan bir kampanya yaptık ve ülkede filmden haberi olmayan kimse bırakmadık.

Taff Pictures ve BRK’s Productions ortak yapımı Can Feda, Türkiye’nin en gözde starlarından Burak Özçivit ile Kerem Bürsin’in başrollerinde olduğu, epik prodüksiyonu ve heyecanlı aksiyon sahneleriyle son yılların en iddialı filmlerinden biri olarak planlanmıştı. Böyle iddialı bir proje için gerçek bir ‘blockbuster’ stratejisi kurgulamak gerekiyordu.

Her şeyden önce, film daha seyirciyle buluşmadan, mümkün olduğunca büyük bir farkındalık yaratmalıydık. Bunun için filmin vizyon tarihinden beş hafta önce ilk resmi fragmanımızı sosyal medyada yayına aldık.

Vizyona dört fata kala ikinci bir fragman serisi yayınladık. Türkiye’de sadece film tanıtımında hiçbir iş alanında denenmemiş bir fikri hayata geçirerek 81 ilimiz için ayrı ayrı fragmanlar hazırladık. Burak Özçivit bizzat stüdyoya girdi ve her şehir için farklı bir seslendirme yaptı. Dijital platformlarda 81 ilimiz için ayrı ayrı hedefleme yaparak fragmanları aynı anda yayına aldık. Sadece Anadolu’daki film izleyicisiyle doğrudan iletişim kurmakla kalmadık, belki de ilk kez majör bir reklam kampanyasında başlığa çıkan Kilis, Şırnak, Yozgat ve Gümüşhane gibi pek çok ilin seyircilerinden duygu dolu mesajlar ve yorumlar aldık.

Lokal iletişim çalışmalarımız bununla sınırlı kalmadı. Heepsy platformu üzerinden her ilin yerel ‘influencer’ hesaplarını tespit ederek, onlarla tek tek iletişime geçtik. Adıyaman, Afyon, Ağrı, Bitlis, Kastamonu, Konya ve Zonguldak’ta yaşayan influencerler kendi şehirlerinin fragmanlarını paylaştılar ve yaklaşık 40 bin tekil izleyiciye ulaştılar.

Sosyal medyada Can Feda’nın ana karakterlerini merkeze alan bir seri paylaşmla iletişime hız verdik. Senaryodaki karakterleri tanıtan kısa video içeriklerimiz spoiler vermeden merak duygusunu körükledi. Başta Burak Özçivit ve Kerem Bursin olmak üzere oyuncuların hayran kitlelerinin filme odaklanmasını sağladı. Özellikle Burak Özçivit ve Kerem Bursin’in kucaklaşma sahnesi üstüne kurulu 15 saniyelik video montajımız erişim ve etkileşim açısından müthiş bir performans gösterdi.

Bütün bu çalışmalar sonunda zirveye ulaşan ilgi 6 Nisan’da film vizyona girince gişede karşılık gördü. Ancak orada durmadık, yaratıcı fikirleri daha zenginleştirerek kampanyaya devam ettik. Önce iletişime televizyon mecrasını ekledik. 8 ve 25 saniyelik fragmanlar hazırlayarak ulusal kanalların reklam kuşaklarına girdik.

Cinemaximum ile işbirliği yaparak sinema salonlarına özel projeler geliştirdik. Bilet gişelerini askeri kamuflaj ağı ve kum torbalarıyla giydirdik. İzleyiciler bu alanlarda fotoğraf çektirerek sosyal medyada paylaştılar ve iletişimimize gönüllü katkı sundular.

Cinemaximum sinemalarıyla birlikte gerçekleştirdiğimiz özel projelerden birisi de Can Feda filmine özel tasarladığımız çıkartma seti oldu. Lobilerde ücretsiz dağıtılan çıkartmaların tanıtım videosu sosyal medyada hayranlarımızı daha da heyecanlandırdı. Ayrıca Cinemaximum çalışanları tarafından giyilen özel Can Feda tişörtlerimiz sosyal medyada bir hediye kampanyasına konu oldu. Neredeyse izdihama neden olan kampanya nedeniyle tişörtler Instagram’da yalnızca 22 dakikada tükendi!

Sinema severler için hazırladığımız bir başka sürpriz de Cinemaximum lobilerinde kurduğumuz ‘greenbox’ köşeleri oldu. İzleyiciler bu kutularda fotoğraf çektirerek filmin afişinde yer alma imkanı buldular. Bu proje hem hayranlar için benzersiz bir hatıra oldu hem de sosyal mecralarda bolca paylaşıldı.

Oyun kültürünü temsil eden en büyük platform olan Twitch’te özel bir proje yürüttük ve genç kitlenin hayranlıkla takip ettiği iki gamer’ın canlı yayında Can Feda’nın ikinci resmi fragmanını izlemesini, yorumlamasını sağladık. Daha sonra YouTube kanallarında paylaşılan bu yayınlar sayesinde toplam 275 bin izlenme sağladık ve film tantımlarında ihmal edilen bir mecra üzerinden, genellikle ihmal edilen bir kitleye organik biçimde ulaşmış olduk. Bütün bunların yanında gerilla iletişimini unutmadık ve bolca duvar boyama yaparak iletişimi sokaklara taşıdık.

Can Feda iletişim kampanyasının en ilginç fikirlerinden biri televizyon reytinglerini alt üst eden Söz dizisiyle gerçekleştirdiğimiz ortak çalışmaydı. Can Feda’nın can alıcı repliklerinden bir olan “Türk askerinin vicdanı, kurşundan önde gider” cümlesini Söz  dizisinin o haftaki bölümüne entegre ettirdik. Sosyal medyada postlarla bu orijinal fikri köpürttük. Böylece Can Fead ile tematik bağı bulunan Söz dizisinin izleyicisine de ulaşmış olduk.

Kampanya süresince PR ayağında karşılaşılan sorunlara da seyirci kalmadık. Oyuncuların bireysel iletişimlerine strateji katkısı vererek kriz yönetimine destek olduk.

Can Feda’nın tanıtım kampanyası hem yaratıcılığı hem de yenilikçiliğiyle Türkiye film sektöründe benzeri görülmemiş bir çalışma olarak sektör profesyonelleri tarafından alkışlandı. Fakat bundan da önemlisi, salona filme gitsin gitmesin Can Feda’yı duymayan kimse kalmadı.

81 İLİMİZE “CAN FEDA”
81 İLİMİZE “CAN FEDA”
81 İLİMİZE “CAN FEDA”
Filmden seçtiğimiz karelerle ve repliklerle tasarladığımız sosyal medya içerikleri filmin ruhunu yansıtarak hedeflediğimiz izleyici kitlesini bir araya getirmemizi sağladı.
Can Feda tanıtım kampanyasının başlangıcını vizyondan beş hafta önce filmin resmi fragmanıyla yaptık.
Hiç şüphe yok ki, Can Feda tanıtım kampanyasının en orijinal parçası Türkiye’nin 81 ili için ayrı ayrı fragmanlar hazırlamamızdı. Fragmanların tamamı Antrikot YouTube kanalında.
Filmin önemli karakterlerini özel kliplerle vizyondan önce izleyiciyle tanıştırdık.
Gif tarzı onlarca sessiz videoyla iletişimin frekansını yüksek tutmayı ve izleyicinin Can Feda evreniyle sosyal medyada sık sık karşılaşmasını amaçladık.
81 İLİMİZE “CAN FEDA”
Can Feda sinema gişelerini siper ve kamuflaj benzeri bir görünüme sokarak izleyiciyi daha bilet satın alma aşamasında filmin havasına sokmuş olduk.
81 İLİMİZE “CAN FEDA”
“Sinemaya Can Feda” diyenleri afişe ettik! İzleyiciler fuayedeki green box kutularına girerek başrol oyuncularıyla birlikte filmin afişinde yer aldılar.
81 İLİMİZE “CAN FEDA”
Reyting rekorları kıran Söz dizisinin ekibiyle ortak bir çalışma yaparak Can Feda’nın önemli bir repliğinin dizinin senaryosuna girmesini sağladık.
81 İLİMİZE “CAN FEDA”
Beş hafta süren Can Feda tanıtım kampanyası yenilikçi ve yaratıcı fikirlerle filmi Türkiye’nin gündemine taşımayı başardı.

NİSAN 2018

BUNLAR DA VAR
"